понедељак, 22. јун 2015.

Ko je ovde lud, to ćemo još da vidimo ...

Alanis Morissette - Ironic... - Obozavam ovu pesmu, pogotovo kad je pevam sa drugaricom u kolima J
Sećam se pre mesec dana sam putovala sa roditeljima i bratom iz Novog Sada u Zrenjanin, kao nekad svi na okupu. Gledam njive pored puta, tako su lepo sređene, zamišljam ljude koje nikad ne vidim dok rade, a njive su uvek sređene. A mama u to vreme govori o ženi koja je prošle godine kod nje u banci podigla kredit da sa porodicom gaji jagode i da se ove godine požalila kako joj se baš nikako nije isplatilo i da je jako teško. Ali ja ipak dok slušam, gledam tip top njive. I pevušim pesmu „...and isn't it ironic, don't you think...“
A znate šta sam još primetila? Da oduševljeno gledam neke prizore i razmisljam kako bi mi mozda tako nešto bilo zanimljivo da sam stranac, kako bi da sam u inostranstvu ovi vojvođanski prizori bili očaravajući. Pa onda razmisljam, koliko je Beograd tek lep grad, mostovi, stari grad, crkve... kucam Beograd na pretrazivaču ... vau kakav grad, zar sam stvarno živela u njemu. A jesam li ikada bila ne nekim od tih mesta koje vidim? Da li sam sela i uzivala u nekom od parkova... E pa JESAM, stalno sam sedela na Tašmajdanu, trenirala na Košutnjaku, trčala na Adi, šetala psa u Karađorđevom parku... srećna sam što jesam, ali zašto nisam tamo odlučila da ostanem?!? Još uvek se ne zna uostalom J

„Ideš u Stockholm?!?!? Pa taj grad je kao iz bajke. Svideće ti se, uživaćeš.“
Eeej, pa Beograd je divan grad, uživala sam. Dobro... dovoljno je da kažem da je ovo jako bogata zemlja koja nikada nije ratovala. Ali zar to nije čar Beograda, to što se kako kažu „digao iz pepela“. Da zanemarimo što me hvata nostalgija, dovoljno sam dugo živela tamo da mogu da budem realna. Beograd je DIVAN. Šteta što tamo ljudi previše brinu o egzistenciji, to je preveliki problem za državu. Ljudi su nezadovoljni, naučeni iskustvima drugih, ćute, ne bune se i rade, ali kako? Nervozno otaljavaju, žure kućama u kojima se gomilaju računi, zadaju sebi pogrešne, vrlo kratkoročne ciljeve, zabavljaju se problemima koji su trenutni da bi skrenuli misli...
Ali idu na more, u Beogradu zaista ljudi idu na more, na rate - na rate... u manjim mestima se zadovolje nekom banjom, pre odluče da frižider napune na te iste rate. Ali kad se vrate sa mora već sutra su na poslu kazu „Ma gde sam se odmorila?!?“, „Ma da mi je još koji dan bila bih k'o nova“ ... hronično umorni od života. A mladi se danas slabo ugledaju na roditelje, više na neke ljude koji žive u inostranstvu, tako su im stanovi opremljeni Ikeom, oni obuceni po ugledu na modne blogere, piju kafe u fensi kafićima, misleći da je to to, sve isto kao tamo neki sa Instagrama. E pa, ljudi kupuju u Ikei jer to u Evropi marka dostupna svima, prosečna i vrlo povoljna, oblače se po poslednjoj modi zato što je juna prolećna kolekcija odavno rasprodata na sniženju od 90%,  a u Švedskoj je i ljudima koji imaju prosečnu platu, dovoljno 20% plate za hranu za mesec dana i kafa u kafiću je potreba i uživanje, nikako luksuz. Prividno rešavanje, odnosno šminkanje situacije je nešto u čemu smo postali eksperti.
Živimo luksuz, a nemamo ga. Kupuje se parfem koji košta 5.000din, na platu od 50.000din... uredu to je 10%. To je malo iznad prosečne plate, a pafrem je na sniženju, ali da zaokružim. Ovde je na prosečnu platu oko 20.000sek, parfem 500sek bez sniženja, znači 2,5%, nikakav luksuz, čista higijena. Ne pišem ovo da biste se svi uputili u inostransvo, daleko bilo, samo konstatujem srljanje u pukom preživaljavanju.
„Nemojte se zavaravati...“ kako kažu naši stari dobri gastarbajteri „...ni ovde više nije kao što je bilo, pre si za 2 godine rada mogao u Srbiji da kupiš kola i stan, sad je malo teže... „
Znate šta?!?
NISMO MI K'O VI.  Ko ste vi, ko smo mi? Mi smo dosli da ostanemo... mada i vi ste ostali... ali vi niste hteli da ostanete... A što ste ostali 20 godina? A nije vam bilo dosta para...A kupili ste avione, kamione... A koliko vam je trebalo da naučite jezik? I dalje ga ne znate dobro, uz decu malo naučili? Pa dobro mora da vam je nešto lepo ipak, koji vam je omiljeni kafić? A nikad ne idete do grada na kafu... Aaaa sve mi je jasno...   
Ali ja neću da radim ceo dan, radiću koliko treba, ali ne moram odmah da štedim... hocu prvo da naučim jezik... malo da upoznam grad... Propašću?!?... Iz vašeg ugla definitivno. Znate mi novi dolazmo u miru, nismo došli po pare, mi smo došli zbog bolje budućnosti za nas i našu decu... verujte mi, samo to. I da vam kažem, bila sam ja do grada, mnogo je lepo, ima puno parkova, zelenila, vazuh je takav da se super osećaš i imaš dobar apetit, ljudi se na nekim mestima u gradu okupljaju posle posla da na travi zajedno ručaju i igraju razne društvene igre na otvorenom. Tako, samo obuju patike, u sve odelima i suknjama sa posla pravo na ćebence. Staloženi su, jako ljubazni i kulturni. To mi se baš dopada znate. Vole da pale sveće i piju vino... to deluje baš romantično. Kad su kod kuće uživaju u svom miru... ali naši ljudi imaju dosta „pohvala“ na njihov račun... „Ma daaaj, oni Šveđani su ludi, vade tamo pare prebrojavaju se, svako plaća svoje“... Paaa saaad, da l' su ludi? „Eee kod nas čovek pređe kod komšije i viče -sipaj jednu rakiju... to ovde nema, kakvi su bre oni narod?“ A da li je taj čovek spavao ili je planirao nešto, to nije bitno. On je čovek ugostio komšiju, do večeri su se možda i napili i milina... Je l' to milina??? „...and isn't it ironic, don't you think...“

Ne znam, ja još uvek ništa ne znam, samo se pitam...

  

  

Нема коментара:

Постави коментар